猫の霊とパパのドッペルゲンガー / A ghost cat and daddy’s doppelganger / February 17, 2014

「ウチにはどうやら猫の霊がいるみたい。」ママがパパに言った。
「なんで、そう思うんだ?」とパパが訊く。
ママが言葉を続ける。
「だってさー、猫の足音聞えるんだもん。ジュノのお外見台からトントンって降りる音とかね、床をタッタッて歩く音とかね。ジュノかと思ったら、ジュノはそこにはいないのよね。」
パパが「あー、わかるわかる。俺もそれ聞こえる」と言う。

ママ:「えーパパもー?やっぱそうよね。霊感ない私にでも聞えるんだもんね」
パパ:「俺は何回でも聞いた事あるよ。猫砂を掘ってる音も聞えた。俺もジュノだと思ったけどジュノは自分のチェアで寝てるしさ。俺もすごく不思議に思ってたよ。」
ママ:「猫砂を掘ってる音?それもすごいね。私も足音は何回も聞いた。最初は気のせいだと思ったけど、あまりにも頻繁になると『おや?』って思うわよね。昨晩なんかは、棚に取り付けてる爪とぎ板がね、誰も爪といだり触ったりしたわけでもないのにいきなり『カラコーン!』って落ちたのよ!マジびっくりだわよ!」
パパ:「そりゃすげーな。やっぱ、ここには猫の霊いるぞ」

実のところ、僕も不思議だったんだよね。ママがキッチンでお茶碗洗いながら「あらー、ジュノくん来たのー?ご飯食べなさーい」って言うけど、僕はキッチンなんか行っていない。
“僕、リビングにいますけど”って、自分のチェアでくつろいだまま思っていたら、「あれー?ジュノじゃなかったのぉ?」とブツクサ言いながらママがリビングに来て、僕を見て「あら?ジュノくん、キッチンに来なかったぁ?」とか言うんだよ。
「行ってねーよ、何1人でしゃべってんだよ」って言ったら、「そーおー?」ってママは首かしげながらまたキッチンに戻っていく。そんなこと時々あったからね。

ところで、ママはパパのドッペルゲンガーを見たことがある。ママが仕事から帰ってきたある夕方、玄関で待ち伏せしていた僕をいつものようにママがナデナデしながらチラリと台所を見た。リビングから台所にパパが来たらしい。パパは黄色いTシャツを着ていて、ナデナデされている僕を見てフッと微笑んだんだって。そして、パパは玄関から見えないキッチンシンクの方向に行ったらしい。ママは1~2分ほど僕を撫でてキッチンに入って、「あれ?」という表情を見せた。そして、急いでリビングを確認して、それからリビングの隣のPC部屋に入ると、また「あれれ?」という表情で言った「キッチンに来なかった?」。そう、パパはPCの前に座っていたのだ。パパは「行ってないよ」という。

ママ:「えー、ほんとに?今キッチンであなたを見たんだけど。」
パパ:「俺はずっとここにいたけど。」
ママ:「えー?そうなの?キッチンに来て私がジュノを撫でているのを見て“フッ”って微笑んだじゃない」
パパ:「そんなことしてないよ。だいたい、キミが帰って来たのにも気づかなかった」
ママ:「確かに変よね。普通あなたはタバコ吸うためにキッチンに行くのに、数分と経たずにここに戻ることも変だし、それに私が見たあなたは黄色いTシャツ着てたんだもの。」
今ママの目の前にいるパパはグレーの長袖シャツを着ていた。
ママ:「ってことはよ、私はあなたのドッペルゲンガー見たの?」
パパ:「かもしれんな。ドッペルゲンガー見るときの特徴はなぜかそのとき『お互いに会話がない』そうだ」
ママ:「あー、ほんとだ。会話してない。でも、ドッペルゲンガーとして見られた人は数日後に死んじゃうって聞いた事あるわよ。あなた気を付けた方がいいわ」
パパ:「ドッペルゲンガーはな、脳腫瘍とか脳味噌の不具合でも起こるらしいぞ。キミこそ頭みてもらった方がいいぞ」

このパパのドッペルゲンガー話はママの日記によると2012年9月27日(金)の出来事で、今のところパパもママも大丈夫そうだから、巷で言われているドッペルゲンガーに関わった人は死ぬ説の信憑性は如何なるものかと思うけど。

それにしても「猫の霊」の件は、「何を今さら」と僕は思った。だって、パパにもママにも日常的に見えているものだと思っていたからね。そういや、その物体のことを話したことはなかったから、なんでパパやママはこの物体の話をしないのか不思議ではあったけど。
僕は、たまに、というかよくこの物体目がけてスピードランニングするときがある。それが猫なのか何なのかは僕にもよくわからない。いつもフッと出てきて僕から一番離れたところでフワフワ浮いているんだよね。それ見たら、めっちゃめがけて走りたくなる。そして、おしりフリフリしてめがけて超高速で走るんだ。それを見てママはケタケタ笑うだけで、パパは「変なヤツ」と言うだけ。

幽霊猫の話し以降、僕がジッと壁を見ていたり、天井を見上げていたりすると必ずママは「ジュノくん、猫さんの霊が見えるの?」と訊く。そんなときは僕が見ているものはいつも小さな虫なんだけど、ママにはどうやら見えないらしい。いちいち説明するのも面倒なので勝手にそう思わせておく。


だけど、僕がチビのころは、人間が言う「霊」というものを見たかもしれない。形とか色とかは説明が難しいけど、とにかく虫でないことは確か。ネガティブな波動を感じる物体が目の前に来たから、ファーッ!!って怒ったことがあったし、すごく妙な波動を感じてギャーッと突然怒ったりしたこともあった。

ママは「猫の霊」とやらの話をするとき、「カサンドラかスプーキーだったらいいな」ってよく言う。「でも、カサンドラはジュノくんだからスプーキーかな」っていう。何のことだろって思うけど、特に訊きもしない。ママの言うことはいつも霊より不可解だからね。


“I think there is a ghost cat here,” my mommy said to my daddy.
“What makes you think that?” daddy asked.
Mommy continued her words.
“Because I heard footsteps of a cat.... such as the sounds getting down from Juno’s perch... prancing sounds on the floor... I thought Juno, but Juno was no there.”
“Yeah, I heard it too,” daddy nodded several times.

Mommy: So do you? Yeah, of course you do. Even I heard it though I don’t have any spiritual senses.
Daddy: I’ve heard it quite a few times… Digging sounds from the cat litter too. I thought Juno did, but Juno was sleeping in his chair. I wondered very much.
Mommy: Digging sounds from the cat litter? That’s strange. I also heard cat’s footsteps not only a few times. At first I thought it was just my imagination, but I started wondering while it was getting frequent happenings. Last night, a claw board that was fixed on the shelf came off with a big clanging sound though nobody scratched or touched it! I was shocked!
Daddy: That’s weird! I’m sure a ghost cat is being here.

Actually I also have been wondering. During washing dishes in the kitchen, mommy suddenly started talking, “Hey, Juno baby. You came to mommy? You might want to eat,” but I didn’t go there. I stayed relaxing in my chair and say, ‘I’m in the living room mommy’ in my mind. Then mommy mumbled, “Isn’t that Juno?” and came to the living room, “Oh? You came to the kitchen, didn’t you?” mommy asked me. “No, I didn’t. You’ve just talked to yourself,” I replied.“Really?”mommy tilted her head and went back to the kitchen. Such a thing happened sometimes.

By the way, my mommy has seen my daddy’s doppelganger before. When she got home from her work in the evening, she glanced at the kitchen from the entrance as she was petting me like usual. I wait for her at the entrance almost every day. She saw daddy coming to the kitchen from the living room. At that time he wore a yellow T-shirt and watched me petted by mommy and smiled. Then he walked toward the sink in the kitchen, which we cannot see from the entrance. About a couple minutes after petting me, mommy got in the kitchen. She showed a wondering expression on her face. She looked over the living room quickly and went to the PC room. She looked totally wondering and said, “Didn’t you go to the kitchen?” Daddy was sitting at his PC desk! He answered, “No, I didn’t.”

Mommy: Are you sure? I saw you at the kitchen.
Daddy: I have been here.
Mommy: Is that right? You came to the kitchen and smiled at Juno petted by me.
Daddy: No, I didn’t do that. I didn’t even notice you came back home in the first place.
Mommy: Now come to think of it, it’s strange. Normally you go to the kitchen to smoke, so it’s odd that you come back here only a couple minutes later. Also you wore a yellow T-shirt when I saw you from the entrance.
Daddy in front of mommy at the moment wears a gray long sleeve shirt.
Mommy: That means… Did I see your doppelganger?
Daddy: Might be. The feature when a person sees a doppelganger is "No conversation each other".
Mommy: Ah, yeah! I didn’t talk. Well, I’ve heard that a person who was seen as a doppelganger dies a few days later. You should be careful.
Daddy: You know, I’ve read that a cause of a doppelganger is a brain tumor or a brain failure. YOU should see a doctor.

This daddy's doppelganger story happened September 27, 2012 according to mommy’s diary. For now they look okay, so I doubt the credibility that a doppelganger person dies soon.

What made me wonder is why they brought up “a ghost cat” now, because I thought daddy and mommy had seen it on a daily basis. But now as I recall, they have never talked about the entity and I was wondering why they never even mentioned it.
I sometimes… maybe frequently dash into the entity. I don’t know if that is a cat or not. All of sudden it shows up and floats at the furthest point from me. When I see the entity, I really want to chase it. My butt starts shaking and I run to it. Watching my speedy running, mommy just laughs and daddy only says “Goofy”.

Since mommy and daddy talked about a ghost cat, every time I stare at the wall or look up the ceiling, mommy always asks me, “Hey Juno baby, are you seeing a ghost cat?” Actually what I watch is a tiny bug. Apparently mommy cannot see it. Since it is too much trouble to explain, I just let her think so.


However, when I was a baby, I might have seen a “ghost” in human-speak. It is hard to explain about details such as shape or color, but it was absolutely not a bug. I hissed at an entity that I felt a negative wave in front of me… I screamed because I felt a really creepy wave…

When mommy talks about a ghost cat, she says, “I wish it could be Kassandra or Spooky.” And she also mentions, “Kassandra is Juno, so it might be Spooky.” Although I don’t understand what she talks about, I ask nothing. ‘Cause what she says is always more mysterious than ghost beings.